The Art of Presenting

Logos, ethos en pathos. Aristoteles wist het al. Of je mensen mee krijgt met jouw idee zit’em niet alleen in de (logische) inhoud van je verhaal. Ethos verwijst naar de kwaliteiten van jou als spreker. En pathos zegt iets over of je connectie kan maken met de waarden en emoties van je publiek. Hierin zijn je non-verbale gedrag, stem en ruimtegebruik erg belangrijk.

Hoe kom je over? Wat straal je uit? Sta je stevig, rustig en met vertrouwen? Gebruik je een vol en rijk stemgeluid? Heb je echt contact met je publiek? Hoe is je timing? Durf je een stilte te laten vallen? Natuurlijk moet de inhoud van je presentatie of verhaal goed zijn, maar met de manier waarop je een verhaal vertelt maak jij echt het verschil.

Onderwerpen
Oefeningen uit de podiumkunsten gericht op kracht, rust, authenticiteit en expressie.

Doelgroep
Raden van Bestuur, directieteams, managementteams, wetenschappers, ondernemers.

Vorm
Intake, training van twee dagdelen.